ΤΟ ΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΙΝΑΙ ΠΥΡΑΜΙΔΑ;
Όχι, δεν είναι! Ας συγκρίνουμε την Forever Living με μία πυραμίδα
- Η πυραμίδα υπόσχεται πλούτη κάνοντας τίποτα άλλο πέραν του να βάζει άλλους να επενδύουν.
Στην Forever τα χρήματα κερδίζονται χτίζοντας μία ομάδα που πουλάει προϊόντα στους καταναλωτές.
- Η πυραμίδα απαιτεί μία επένδυση ή μία εγγραφή.
Στην Forever δεν υπάρχουν ούτε επενδύσεις ούτε εγγραφές.
- Η πυραμίδα πληρώνει στον ανάδοχο bonus πάνω στην απαιτούμενη επένδυση ή εγγραφή.
Στην Forever τα bonus καταβάλλονται μόνο με την αγορά προϊόντων.
- Η πυραμίδα δεν επικεντρώνεται στις πωλήσεις ούτε εκπαιδεύει τα μέλη της να προωθούν προϊόντα στους καταναλωτές. Στην ουσία, δεν χρειάζεται να πουλήσετε τίποτα.
Στην Forever οι συνεργάτες ενθαρρύνονται και εκπαιδεύονται στην προώθηση προϊόντων σε καταναλωτές ή αλλιώς πελάτες.
Λοιπόν όχι, δεν είμαστε πυραμίδα αλλά ένα νόμιμο σύστημα marketing.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕ ΜΕ ΑΠΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟ ΔΙΚΤΥΑΚΟ MARKETING
Το δικτυακό μάρκετινγκ είναι απλά η σύσταση και προώθηση αυτών που μας αρέσουν.
Αυτό είναι κάτι που κάνουμε καθημερινά, τόσο εμείς όσο και όλοι. Η δικτύωση είναι μια φυσική δραστηριότητα που ο καθένας μας ασκεί. Στο δικτυακό μάρκετινγκ εμείς απλά εισπράττουμε επιπλέον επιταγές παθητικού εισοδήματος;(εισοδήματος από συστάσεις που ανταποκρίθηκαν) κάνοντας κάτι που ούτως ή άλλως κάνουμε καθημερινά.
ΠΕΙΤΕ ΤΟ ΜΕ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Μια από τις αγαπημένες μου ταινίες είναι η Πολίτικη Κουζίνα (και φυσικά στη θέση του μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποιαδήποτε άλλη δημοφιλή ή/και επίκαιρη ταινία). Πιστεύω ότι είναι μια ταινία που επίσης άρεσε σε πολλούς άλλους ανθρώπους., αφού αποτελεί μια από τις εμπορικότερες ταινίες του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου.
Σκέψου ότι πίνεις καφέ με έναν φίλο σου. Ο φίλος σου λέει
«Δικτυακό Μάρκετινγκ ;Δεν ξέρω και πολλά για αυτό, πάντως μάλλον είναι κάτι που εγώ δεν θα μπορούσα να κάνω».
Γιατί λέει κάτι τέτοιο; Γιατί απλά δεν γνωρίζει τι είναι δικτυακό μάρκετινγκ. Νομίζει ότι πρέπει να κάνει πωλήσεις, ότι χρειάζονται δεξιότητες παρουσίασης ή ότι θα πρέπει να γνωρίζει πολλούς πωλητές ή έχει στο μυαλό του κάποιες άλλες από τις παρανοήσεις σχετικά με το τι είναι το δικτυακό μάρκετινγκ.
Η δουλειά σου είναι να εκπαιδεύσεις τον φίλο σου με τα γεγονότα γύρω από το δικτυακό μάρκετινγκ. Και στη συνέχεια ο φίλος σου είναι ελεύθερος να διαλέξει, να πάρει μια απόφαση για αν θα γραφτεί ή όχι, μια απόφαση όμως που θα βασίζεται στις σωστές πληροφορίες.
Θα μπορούσες λοιπόν να χρησιμοποιήσεις το παράδειγμα της ταινίας Πολίτικη Κουζίνα για να του δείξεις πως δουλεύει το Δικτυακό Μάρκετινγκ. Η συζήτηση σας θα μπορούσε να ήταν η ακόλουθη.
ΕΣΥ Είδες την Πολίτικη Κουζίνα;
ΦΙΛΟΣ Ναι ήταν καταπληκτική
ΕΣΥ Όταν πήγες στον κινηματογράφο αφού αγόρασες το εισιτήριο πήρες και κάποια snacs από το μπαρ;
ΦΙΛΟΣ Βέβαια. Περιμένοντας να ξεκινήσει η ταινία. Ήταν λίγο ακριβότερα , αλλά μου άρεσε το ποπ κορν.
ΕΣΥ Αφού είδες την ταινία, το κράτησες μυστικό; ¨η μίλησες για αυτή σε κάποιους γνωστούς σου;
ΦΙΛΟΣ Όταν γύρισα σπίτι, τηλεφώνησα στην αδερφή μου και της είπα ότι αυτή κι ο άντρας της θα έπρεπε οπωσδήποτε να την δουν. Γιατί ήταν κ-α-τ-α-π-λ-η-κ-τ-ι-κ-η!. Οι περιγραφές, οι γεύσεις, τα συναισθήματα. Όλα.
ΕΣΥ Τελικά η αδερφή σου και ο άντρας της πήγαν να την δουν μετά από τη σύσταση που έκανες;
ΦΙΛΟΣ Και βέβαια πήγαν. Έκλεισαν και πήγαν την επόμενη μέρα.
ΕΣΥ Άρα αγόρασαν 2 εισιτήρια και μάλλον θα πήραν και αυτοί κάποια σνακς από το μπαρ, σωστά;
ΦΙΛΟΣ Ναι, και η ταινία τους άρεσε πολύ.
ΕΣΥ Την σύστησαν και αυτοί σε άλλους.
ΦΙΛΟΣ Δεν ξέρεις την αδερφή μου!!! Είναι μια κινητή διαφήμιση. Το είπε σε όλους τους συναδέλφους της, στους γνωστούς , στις φίλες της , στους γονείς των παιδιών στο σχολείο που είναι καθηγήτρια. Ο άντρας της το είπε σε όλους τους φίλους του και δικηγόρους και όλοι πήγαν να δουν την ταινία.
ΕΣΥ Όλοι αυτοί λοιπόν αγόρασαν εισιτήρια και επίσης κάποια σνακς από το μπαρ.. Μετά τι έγινε;
ΦΙΛΟΣ Υποθέτω και αυτοί θα το είπαν στους φίλους τους, Είναι δύσκολο να κρατήσεις μυστικό μια τέτοια ταινία. Οι γεύσεις ανάβλυζαν μέσα από τις εικόνες και τις περιγραφές και το όλο κλίμα ήταν υπέροχο.
ΕΣΥ Λοιπόν φίλε , αυτό που έκανες ήταν δικτυακό μάρκετινγκ. Είναι κάτι δηλαδή που ούτως ή άλλως κάνουμε όλοι καθημερινά. Δικτυακό Μάρκετινγκ είναι απλά το να συστήνεις αυτά που σου αρέσουν στους άλλους -; συνήθως στους φίλους και γνωστούς σου. Εάν αυτό που προτείνουμε τους φαίνεται ενδιαφέρον, τότε ίσως το δοκιμάσουν και αυτοί. Οι φίλοι μας δεν έχουν καμία υποχρέωση να δουν την ταινία/Μπορούν να δεχθούν ή να απορρίψουν την πρόταση μας. Ελεύθερα. Αυτό εξαρτάται αποκλειστικά από αυτούς.
Εμείς κάνουμε το καθήκον μας εκπαιδεύοντας τους στο ότι έχουν και αυτή την επιλογή. Η απόφαση να αξιοποιήσουν αυτή την επιλογή είναι αποκλειστικά δική τους. Αυτό ονομάζεται δικτύωση.
ΦΙΛΟΣ Σε αυτή την περίπτωση συμφωνώ ότι κάνω δικτύωση και εγώ καθημερινά. Τι σπουδαίο λοιπόν έχει η δικτύωση;
ΕΣΥ Οι περισσότεροι άνθρωποι κάνουν Δικτυακό Μάρκετινγκ καθημερινά. Απλά δεν πληρώνονται για αυτό που κάνουν.
Ας πάρουμε το παράδειγμα του ιδιοκτήτη του κινηματογράφου. Μπορεί να έκανε κάποιες διαφημίσεις για να προωθήσει την ταινία. Όμως αυτού του είδους; Οι διαφημίσεις δεν έχουν μεγάλα αποτελέσματα.. Βλέπεις κατακλυζόμαστε από διαφημιστικά μηνύματα και για αυτό τα περισσότερα από αυτά τα αγνοούμε. Και επιπλέον δεν εμπιστευόμαστε αυτές τις διαφημίσεις. «Όμως εμπιστευόμαστε και σεβόμαστε τους φίλους μας. ¨Όταν ένας φίλος μας λέει ότι μια ταινία είναι καταπληκτική , εμείς το ακούμε προσεκτικά. Αυτή η προφορική διαφήμιση, η σύσταση από τον ένα φίλο στον άλλο αξίζει δέκα φορές περισσότερο σε αποτέλεσμα από το αποτέλεσμα που φέρνει μια διαφήμιση στο ραδιόφωνο ή στις εφημερίδες.
Εάν ο ιδιοκτήτης του κινηματογράφου ρωτούσε τους θεατές του περασμένου μήνα της ταινίας από πού άκουσαν για αυτή θα διαπίστωνε ότι οι περισσότεροι ήρθαν λόγω αυτής της προφορικής διαφήμισης.
Έτσι σαν μια ειλικρινή ένδειξη ευγνωμοσύνης, θα σου έστελνε (αν ακολουθούσε το σύστημα του δικτυακού μάρκετινγκ) μια επιταγή διαφημιστικών συστάσεων. Γιατί; Γιατί εάν δεν έκανες εσύ αυτές τις συστάσεις που στη συνέχεια πολλαπλασιάστηκαν γεωμετρικά, όλοι αυτοί οι επιπλέον πελάτες δεν είχαν έρθει στον κινηματογράφο του.
ΦΙΛΟΣ Δεν έχω πάρει ποτέ μια τέτοια επιταγή. Οι ιδιοκτήτες κινηματογράφων δεν δουλεύουν με αυτό τον τρόπο. Κρατάνε για λογαριασμό τους αυτές τις διαφημιστικές επιταγές που θα έπρεπε κανονικά να μας έδιναν λόγω της προφορικής διαφήμισης που τους κάνουμε, και μας αφήνουν να εξακολουθούμε να τους συστήνουμε δωρεάν. Άρα πως μπορούμε να παίρνουμε τέτοιες επιταγές;
ΕΣΥ Ορισμένες εταιρίες αντιλαμβάνονται ότι η προφορική διαφήμιση= σύσταση και προώθηση είναι πολύ ισχυρότερο εργαλείο από οποιοδήποτε άλλο διαφημιστικό μέσο. Δεν θέλουν να δουλεύουν τις συστάσεις δωρεάν και για αυτό το λόγο μοιράζονται το διαφημιστικό τους προϋπολογισμό μαζί μας, στέλνοντας μας κάθε μήνα μια επιταγή ανταμοιβής των προσπαθειών μας να τους συστήσουμε και προωθήσουμε. Και για όσο καιρό εξακολουθούμε να κάνουμε αυτή τη δουλειά (να συστήνουμε και να προωθούμε κάτι που μας αρέσει) θα μπορούσαμε να κερδίζουμε μια ωραία επιταγή κάθε μήνα ως ανταμοιβή του χρόνου και της προσπάθειας πουν καταβάλλουμε.
ΦΙΛΟΣ Είσαι σίγουρος λοιπόν ότι ο καθένας κάνει δικτυακό μάρκετινγκ κάθε μέρα;
ΕΣΥ Βεβαιότατα! Σύστησες ποτέ κάποιο εστιατόριο ή ταβέρνα σε κάποιο φίλο σου; Ο φίλος σου απολαμβάνει -όπως κι εσύ -; το φαγητό του σε αυτό και με τη σειρά του το συστήνει στους δικούς του γνωστούς.
Αυτή η αύξηση των εσόδων , είναι κάτι που ο εστιάτορας εκτιμά πραγματικά; Εσύ την προκάλεσες.
Προτείνεις και [προωθείς- να το και σε άλλο παράδειγμα- κάτι που σου αρέσει. Παρόλα αυτά δεν έλαβες κάποια αμοιβή για αυτό.
ΟΙ περισσότεροι εστιάτορες δεν θα μοιραστούν μαζί σου κάποια διαφημιστικό budget που αλλιώς θα έπρεπε να κάνουν για να έχουν τον κόσμο που τώρα έχουν γιατί εσύ ξεκίνησες να τους συστήνεις..
Και εσύ τώρα κάνεις τη σύσταση δωρεάν.
Η σύσταση σου ήταν αποτελεσματικότερη από το να μοίραζε 1-2 κουπόνια γευμάτων . διαφημιστικά φυλλάδια ή να κόλλαγε αφίσες. Η δικτύωση είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να εκπαιδευτούν και άλλοι υποψήφιοι για προϊόντα και υπηρεσίες.
Γιατί; Γιατί οι άνθρωποι ακούν και εμπιστεύονται την γνώμη των ανθρώπων που γνωρίζουν προσωπικά.
Εάν είχες ανάγκη άμεσα μια επέμβαση στον εγκέφαλο -; μια δύσκολη δηλαδή επέμβαση -; ποια από τις δυο παρακάτω μεθόδους θα ακολουθούσες;
1η ΜΕΘΟΔΟΣ Θα κοίταζες ποιος χειρουργός έχει τη μεγαλύτερη καταχώρηση στον Χρυσό Οδηγό; Θα εμπιστευόμουν τον Χειρουργό με τον μεγαλύτερο διαφημιστικό προϋπολογισμό; Η μήπως
2η ΜΕΘΟΔΟΣ Θα έψαχνες να βρεις κάποιον που γνωρίζεις, ένα άτομο που έχει ο ίδιος ή ένας γνωστός του μια αντίστοιχη εμπειρία με χειρουργό και θα ζητούσες τη γνώμη του; Θα ζητούσες τη γνώμη ενός ασθενούς πού είχε μια εμπειρία ή έστω του οικογενειακού σου γιατρού που γνωρίζεις και εμπιστεύεσαι;
Είμαι σίγουρος ότι θα επέλεγες τη δεύτερη μέθοδο. «όταν πρόκειται για χειρουργική επέμβαση, θέλεις να έχεις μια γνώμη που μπορείς να εμπιστευθείς.
Αυτό είναι ένα παράδειγμα δικτύωσης. Ο φίλος ή ο οικογενειακό; Σου γιατρός θα σου πει ελεύθερα τη γνώμη του και θα σου συστήσει έναν χειρουργό. Δεν έχεις καμία υποχρέωση να ακολουθήσεις αυτή τη σύσταση εκπαιδεύτηκες όμως πάνω σε μια άλλη επιλογή στην πορεία λήψης της απόφασης σου.
ΦΙΛΟΣ Τώρα το κατάλαβα. Αφού ούτως ή άλλως συστήνω και προωθώ πράγματα καθημερινά, θα μπορούσα και να πληρώνομαι για αυτό. Σωστά;
ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΕΠΙΤΑΓΕΣ ΣΥΣΤΑΣΗΣ;
Τώρα πια η συζήτηση είναι εύκολη. Δεν είναι απειλητική για τον φίλο σου και πιεστική και άβολη για σένα, γιατί μόλις τον εκπαίδευσες πάνω στον τρόπο που δουλεύει, πάνω στην πραγματικότητα του δικτυακού μάρκετινγκ.
Ο καθένας κάνει καθημερινά Δικτυακό Μάρκετινγκ
Να και άλλα παραδείγματα
Συστήνοντας ένα σχολείο για τα παιδιά μας.
Συστήνοντας ένα μπαρ με καταπληκτική ατμόσφαιρα.
Συστήνοντας νένα αγαπημένο τραγούδι ή καλλιτέχνη.
Συστήνοντας ένα φίλο σε μια φίλη.
Συστήνοντας ένα συγκεκριμένο μοντέλο αυτοκινήτου.
Συστήνοντας μια αγαπημένη συνταγή φαγητού.
Συστήνοντας ένα Αμοιβαίο Κεφάλαιο ή μια συγκεκριμένη επένδυση.
Συστήνοντας ένα γιατρό, δικηγόρο, λογιστή, ασφαλιστή.
Συστήνοντας έναν Οδοντίατρο.
Συστήνοντας την αγαπημένη σου εκπομπή στην τηλεόραση.
Συστήνοντας ένα μυστικό αδυνατίσματος.
Συστήνοντας ένα καταπληκτικό κατάστημα ρούχων.
Συστήνοντας μια εκκλησία.
Συστήνοντας κάποιους νέους φίλους.
Συστήνοντας ένα υπολογιστή ή ένα πρόγραμμα.
Συστήνοντας ένα καλό βιβλίο.
Αυτά είναι παραδείγματα Δικτυακού Μάρκετινγκ στην πράξη. Συστήνεις τα πράγματα και τις υπηρεσίες που σου αρέσουν. Ο υποψήφιος σου δεν έχει καμία υποχρέωση να δεχθεί τις υποδείξεις σου.
Η μοναδική σου δουλειά είναι να εκπαιδεύεις και παρουσιάζεις διαφορετικές λύσεις ή επιλογές στον υποψήφιο. Η δουλειά σου δεν είναι να πάρεις εσύ την απόφαση στη θέση του υποψηφίου σου. Αυτό είναι δικό του δικαίωμα και αρμοδιότητα. Η δική σου αρμοδιότητα είναι να δώσεις στον υποψήφιο μια ευκαιρία να μάθει αυτές τις νέες πληροφορίες.
Εντούτοις δεν είσαι ούτε υπεύθυνος ούτε και αρμόδιος για τις αποφάσεις που θα πάρει ο υποψήφιος σου αφού ακούσει αυτές τις πληροφορίες.
ΤΟ ΔΙΚΤΥΑΚΟ MARKETING ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΜΑΣ
Για να έχετε μια σταθερή και διαρκή ανάπτυξη της δικτυακής σας επιχείρησης, θα πρέπει να ΚΤΙΣΕΤΕ την εικόνα του επαγγελματία. Το δικτυακό μάρκετινγκ,βλέπετε,γίνεται με επαγγελματικό ή με ερασιτεχνικό τρόπο.
Και αυτό δεν έχει να κάνει με το αν κάνετε την επιχείρηση με μερική ή ολική απασχόληση. Έχει να κάνει με τη νοοτροπία σας, με τον τρόπο που σκέφτεστε για την επιχείρηση σας, με τον τρόπο που παρουσιάζετε την επιχείρηση σας, με τον τρόπο που δραστηριοποιήστε στην επιχείρηση σας.
Οι επαγγελματίες έχουν ένα δυνατό ΓΙΑΤΙ,
ένα σαφή ΛΟΓΟ για τον οποίο κάνουν αυτή την επιχείρηση.Άλλοι για πρόσθετο εισόδημα, άλλοι για να ξεπληρώσουν πιστωτικές κάρτες και δάνεια,άλλοι για πλήρη οικονομική ελευθερία,κλπ. Οι επαγγελματίες έχουν ΛΟΓΟ για να κάνουν την επιχείρηση. Αντίθετα οι ερασιτέχνες το κάνουν ως χόμπι. Όπως ασχολούνται με τον κινηματογράφο, ασχολούνται και με το δικτυακό μάρκετινγκ.
Οι επαγγελματίες αντιλαμβάνονται ότι έχουν μια επιχείρηση:
Και μια επιχείρηση έχει συγκεκριμένες ώρες λειτουργίας. Τώρα αυτές μπορεί 5-10-15 την εβδομάδα για τον καθένα. Όμως είναι σταθερές και συγκεκριμένες,όσες και να είναι. Όμως δεσμεύονται να λειτουργούν αυτές τις ώρες την επιχείρηση τους. Και κάθε εβδομάδα αφιερώνουν στην επιχείρηση τους αυτές τις ώρες. Οι ερασιτέχνες από την άλλη δεν αναλαμβάνουν καμία χρονική δέσμευση απέναντι στην επιχείρηση τους. Βάζουν λίγο χρόνο, αλλά χωρίς σκέψη για την κατανομή και χωρίς συνέχεια.
Οι επαγγελματίες γνωστοποιούν την ύπαρξη της επιχείρησης τους και αναζητούν συνεργάτες και πελάτες:
Πώς είναι δυνατόν άλλωστε κάποιος να ενδιαφερθεί για την επιχειρηματική ευκαιρία που έχετε 'η τα προϊόντα που διαθέτετε, αν δεν το γνωρίζει; Είναι σαν να ανοίγατε ένα παραδοσιακό κατάστημα, δεν βάζατε ταμπέλα, δε΄ν είχατε βιτρίνα, δεν κάνατε διαφήμιση, ούτε εγκαίνια και παρόλα αυτά να περιμένατε να έρθουν πελάτες και συνεργάτες σε αυτό. Οι επαγγελματίες διαρκώς γνωστοποιούν την επιχείρηση τους και αναζητούν πελάτες και συνεργάτες. Από την άλλη οι ερασιτέχνες δεν κάνουν οργανωμένα τίποτα από τα παραπάνω. Απλά περιμένουν "να τους δοθεί η ευκαιρία" για να μιλήσουν σε κάποιον.
Οι επαγγελματίες είναι οι καλύτεροι πελάτες της επιχείρησης τους :
Πρώτα αυτοί αγοράζουν και χρησιμοποιούν όλα τα προϊόντα που έχει η επιχείρηση τους. Δεν δίνουν ούτε μισό ευρώ αλλού, αν τέτοιο προϊόν έχει και η επιχείρηση τους. Οι ερασιτέχνες, αντίθετα, δεν χρησιμοποιούν τα προϊόντα της επιχείρησης τους, ή το κάνουν περιστασιακά.
Οι επαγγελματίες γνωρίζουν ότι έχουν έναν ετήσιο στόχο για την επιχείρηση τους:
Ξέρουν τι τζίρο πρέπει να κάνουν, ξέρουν τι θέλουν να κερδίζουν από αυτή σε ένα χρόνο και φυσικά έχουν ένα πρόγραμμα για το πως θα τα επιτύχουν. Οι ερασιτέχνες από την άλλη δεν έχουν ούτε στόχο, ούτε πρόγραμμα.
Οι επαγγελματίες έχουν ένα δοκιμασμένο σύστημα εργασίας
Που θα τους οδηγήσει στην επιτυχία των στόχων τους. Ένα σύστημα που ταιριάζει στους στόχους τους αλλά και στα ταλέντα τους. Και δεν το αλλάζουν διαρκώς. Οι ερασιτέχνες από τη ν άλλη ή δεν έχουν σύστημα ή δανείζονται συστήματα άλλων που δεν τους ταιριάζουν.
Οι επαγγελματίες αφιερώνουν χρόνο στην προσωπική τους βελτίωση και στη διαρκή τους εκπαίδευση στο δικτυακό μάρκετινγκ:
Έχουν έναν προσωπικό μέντορα, έναν coach και γίνονται με την βοήθεια του μέντορες των συνεργατών τους και τους μαθαίνουν πως και αυτοί να γίνουν μέντορες των δικών τους συνεργατών. Διαβάζουν τουλάχιστον ένα θετικό βιβλίο τον μήνα, κάνουν το αυτοκίνητο τους κινητή "ακουστική" βιβλιοθήκη, παρακολουθούν σεμινάρια.Αντιλαμβάνονται και εφαρμόζουν την αρχή "Οι επιχειρήσεις μας θα βελτιώνονται ΟΣΟ και ΟΠΩΣ εμείς βελτιωνόμαστε"
Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως μπορούμε να σας βοηθήσουμε να αναπτύξετε την δικτυακή σας επιχείρηση, επικοινωνήστε μαζί μου.